lördag 6 januari 2018

trasig diskmaskin och sjalträff

Min diskmaskin har gått sönder och min hyresvärd är på semester i thailand och jag får panik. Jag vill inte diska för hand. Hoppas att den skärper till sig till imorgon.

Jag har idag varit host för en bärträff och fått klämt och känt på lite sjalar och lite nya bekantskaper, supermysigt och lärorikt! Ska definitivt försöka hitta en trevlig vävd sjal att bära i då det är mycket mysigare än selen! Men selen vi fick i julklapp är förjävla bra den med! Skön att bära i och enkel att få på!

Fick ordentligt städat efter julen här hemma idag och det var väldans skönt.

Pottandet rullar på bra och det används mer och mer tygblöja så det känns bra! Rensat bland Ellas urvuxna kläder och ska sälja en del. Även bytt en av våra tygisar mot en superfin röd! Jag och lillasyster har provbakat Ellas dop tårta och ska börja baka lite mer inför dopet nu. Ska få ordning på diskmaskinen bara.

Det ska bli en storslagen 3-våningstårta till dopet så det behövs lite övning för att få till det!

Nu ska jag sova puss på er!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Utvecklingsfaser, dålig sömn och en mammas sorger.

Hej! Det är länge sedan jag skrev här. Utvecklingsfaserna går i ett och mitt fokus har varit begränsat till vår vardag. Jag har inte haft u...