söndag 7 januari 2018

En förkylning som vägrar ge sig

Jag är dunderförkyld. Jag dricker ingefärsshot 3 gånger om dagen och dricker ingefära och citron te och försöker vila men det blir inget bättre. Det suger men Ella är hyffsat medgörlig och nöjd med att amma leka i gymmet bredvid mig och mysa mest hela tiden så det är skönt.

Jag vill bli frisk dock för det suger. Jag vill till gymmet. Jag vill gå promenader. Jag vill engagera mig i Ellas utveckling och leka massa med henne. Men det kommer tillbaka snart.

Jag jobbar stenhårt med sparande för att kunna åka på semester med Ella i sommar. Verkar som jag får lite kläder sålda nu och kan använda en del av de pengarna till sparande. Men det finns även en tanke om thailand 2019. Frågan är ju om man pallar den flygresan med en 1-åring. Men det frestar väldigt mycket ska jag säga. Frågan är ju också hur mycket utrymme för sparande det kommer finnas när jag ska plugga sen. Funderar på att ansöka om tilläggslån just för att kunna leva och spara lite. Men vi får se. Känns skumt att spara lånade pengar men samtidigt lånar jag ju för att kunna utbilda mig så jag kan få en bättre inkomst så småningom.

Mycket tid att fundera när man ligger och snorar hela dagarna. Nu ska jag göra ett ryck och bädda sängen. Jag har faktiskt haft tvättstugan. En massa idioter som inte parkerat sina cylindrar så nu har jag ingen tvätt tid förrän på lördag igen. Kommer drunkna i tvätt då samt så kommer inte tygblöjorna räcka. Kanske ska satsa på arg lapp i trapphuset.

Käkade scones och drack skit mycket te i förmiddags de va gött kan jag säga!

Puss på er!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Utvecklingsfaser, dålig sömn och en mammas sorger.

Hej! Det är länge sedan jag skrev här. Utvecklingsfaserna går i ett och mitt fokus har varit begränsat till vår vardag. Jag har inte haft u...